Geluk bij een ongeluk bij een geluk bij een ongelu - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Geluk bij een ongeluk bij een geluk bij een ongelu - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Geluk bij een ongeluk bij een geluk bij een ongelu

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 Augustus 2017 | Duitsland, Bacharach

Remagen - Bacharach, 119 km (totaal 555)
Bijna geen wind, maar des te meer regen, bij een graad of 20

Eerst iets rechtzetten: je kunt wel degelijk verdwalen in Duitsland, als fietser.

Ik wel, in elk geval.

Maar fietsen in de regen, dat gaat echt niet. Dat is vragen om moeilijkheden. Lekke banden, bijvoorbeeld.

Eerst het verdwalen.

Het gebeurde in Koblenz, na een kletsnatte ochtend. Even klaarde het op, en toen reed ik opeens langs de Moezel, in plaats van langs de Rijn.

Eenmaal terug in Koblenz begon het weer onbedaarlijk te regenen. Op dat moment knapte mijn ketting.

Geluk 1: op 100 meter lopen bevond zich Radspezialist Zangmeister. Twee uur later kon ik verder, met een nieuwe ketting en een nieuw versnellingsblokje.

Mijn stuur kon hij niet repareren. Dat zat de afgelopen dagen al een beetje los, maar bewoog nu bij elk klimmetje. Het defecte onderdeel moest Herrn Zangmeister bestellen en dat zou wel een paar dagen duren.

Geluk bij dat ongeluk was dat in Boppart, 20 km Rijnafwaarts, Radspezialist Lüdiger is gevestigd. Die bezorgde me een nieuwe stuurpen, wat een stuk veiliger aanvoelt.

En zo passeerde ik de Lorely, met een nieuwe ketting, een nieuw versnellingsblokje en een nieuwe stuurpen.

Wat een geluksdag! Twee keer pech, en beide keren bij een fietsenmaker voor de deur. En meteen helpen, zo zijn ze, de Duitsers.

Maar het grootste geluk moest nog komen: de hele verzopen dag geen lekke band gehad!