Gemütlich - Reisverslag uit Bad Deutsch-Altenburg, Oostenrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Gemütlich - Reisverslag uit Bad Deutsch-Altenburg, Oostenrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Gemütlich

Blijf op de hoogte en volg Luuk

10 Augustus 2017 | Oostenrijk, Bad Deutsch-Altenburg

Krems - Bad Deutsch-Altenburg, 154 km (1707), ruim 30 graden en bijna steeds westenwind mee :-)

Noem mij een stad en ik verdwaal. Vandaag in Wenen. Het ging goed tot het Prater. Daarna heb ik de halve stad doorkruist op zoek naar de Donau Radweg. Op het Donau-Insel verdwaalde ik opnieuw. Wonderlijk gebied trouwens: kilometers naaktstrand langs een gekanaliseerd deel van de Donau. Alle alternatieve Oostenrijkers ontmoeten elkaar in deze strook van misschien vijf kilometer lang en 100 meter breed.

Via een omweg ben ik nu vlakbij de grens met Slowakije beland. Bratislava (Pressburg) ligt hemelsbreed op 10 km.

De geschiedenis vind je hier op elke straathoek. Habsburgse geschiedenis, 20e eeuwse geschiedenis en oude geschiedenis. Tussen de windmolens kwam ik zomaar de fraaie ruïne van een Romeinse stadspoort tegen.

Dit gebied is een verademing na de gekte, het bier en de bratwurst van de Donau Radweg tussen Regensburg en Wenen. Leeg en verlaten. Twintig kilometer fietsen zonder iemand tegen te komen, dat is volstrekt onmogelijk ten westen van Wenen, maar aan de oostkant zijn alle fietstoeristen opeens weg.

Behalve ik dan.

Sehr gemütlich, dat is het in Bad Deutsch-Altenburg.

• 10 Augustus 2017 - 22:08

Liesbeth:

Mooie reis en leuk verslag, Luuk.
    Goede vaart en veel wind in de rug gewenst!