Langs IJssel en Rijn - Reisverslag uit Gellep-Stratum, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Langs IJssel en Rijn - Reisverslag uit Gellep-Stratum, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Langs IJssel en Rijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

30 Juli 2017 | Duitsland, Gellep-Stratum

Velp - Krefeld-Uerdingen, 114 km, flinke zuidwestenwind, aangename temperatuur

Het is wat zoeken, het begin van een lange fietstocht. Zoeken naar de route, naar een prettig tempo en ritme, naar een aangename dagindeling, naar een plek om te slapen, naar wat je spieren en pezen aankunnen, naar jezelf, broeder!

Nu de eerste drie dagen er op zitten begint het te wennen. Een dag met Peter is al 55 jaar vertrouwd :-). M'n spieren en pezen lijken zich neer te leggen bij de inspanningen die ze moeten leveren en ik amuseer me wel, mijmerend, zwetend, genietend van het landschap en van de stilte.

Af en toe was ik de weg kwijt, vandaag. Maar Duitsland is tegenwoordig een fietsland. Overal zijn fietspaden en fietsroutes. Sommige prachtig, op het tracé van een oude spoorbaan, sommige naargeestig, langs een oude autoweg. Maar verdwalen kun je niet.

En nu ben ik in Uerdingen, een stadsdeel van Krefeld. De zon is gaan schijnen vanmiddag.

Morgen verder, in de richting van Koblenz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Gellep-Stratum

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2017

Een heel plein zonder popmuziek

11 Augustus 2017

Bestemming bereikt

10 Augustus 2017

De jacht lacht

10 Augustus 2017

Gemütlich

09 Augustus 2017

Windpijn
Luuk

Langs Rijn en Donau

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13515

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: