Langs IJssel en Rijn - Reisverslag uit Gellep-Stratum, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Langs IJssel en Rijn - Reisverslag uit Gellep-Stratum, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Langs IJssel en Rijn

Blijf op de hoogte en volg Luuk

30 Juli 2017 | Duitsland, Gellep-Stratum

Velp - Krefeld-Uerdingen, 114 km, flinke zuidwestenwind, aangename temperatuur

Het is wat zoeken, het begin van een lange fietstocht. Zoeken naar de route, naar een prettig tempo en ritme, naar een aangename dagindeling, naar een plek om te slapen, naar wat je spieren en pezen aankunnen, naar jezelf, broeder!

Nu de eerste drie dagen er op zitten begint het te wennen. Een dag met Peter is al 55 jaar vertrouwd :-). M'n spieren en pezen lijken zich neer te leggen bij de inspanningen die ze moeten leveren en ik amuseer me wel, mijmerend, zwetend, genietend van het landschap en van de stilte.

Af en toe was ik de weg kwijt, vandaag. Maar Duitsland is tegenwoordig een fietsland. Overal zijn fietspaden en fietsroutes. Sommige prachtig, op het tracé van een oude spoorbaan, sommige naargeestig, langs een oude autoweg. Maar verdwalen kun je niet.

En nu ben ik in Uerdingen, een stadsdeel van Krefeld. De zon is gaan schijnen vanmiddag.

Morgen verder, in de richting van Koblenz.