Nikki - Reisverslag uit Lauda, Polen van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Nikki - Reisverslag uit Lauda, Polen van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Nikki

Blijf op de hoogte en volg Luuk

03 Augustus 2017 | Polen, Lauda

Seligenstadt - Lauda, 110 km (795). Grauwe, windstille en warme dag, met een zonnig slot

Een paar dagen later was ik in Bacharach - van Burt geen spoor. En nu in Lauda. Zou Nikki hier vandaan komen?

Twintig kilometer voor Lauda ontmoette ik Paul en Owen - vader en zoon, uit Utrecht. Zij rijden een deel van dezelfde route: de Limes route, langs de vroegere grens van het Romeinse Rijk. We hebben samen gegeten en gedronken. Paul is net als ik naar Santiago de Compostela geweest. In 1990 wandelend, en een paar jaar geleden met de fiets.

Op deze route ademt alles Limes en Romeinen: winkels, musea, horeca. De route is een sterk staaltje marketing. Net zoiets als de route naar Santiago. Daar meer wandelaars, hier meer fietsers. Het is een industrie. En toch houd ik ervan. Waarom?

Omdat het een route met een verhaal is. Het verbindt. De route voert door drukke steden en door verstilde gebieden.

Vandaag vooral door verstilde streken. Dat zijn de mooiste. Niks Nikki.